Všeobecné obchodné podmienky
ČLÁNOK I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) a zároveň
predávajúcim je Vydavateľstvo DON BOSCO, so sídlom Miletičova7, 821
08 Bratislava (ďalej len „Predávajúci“).
- Kupujúcim sa tu rozumie každý návštevník e-shopu, ktorý
prostredníctvom e-shopu www.donbosco.sk
vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom
rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná
za účelom osobnej spotreby a nie v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet
s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo
služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach
e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom
tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia
objednávkového formuláru.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým
prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej
komunikácie.
ČLÁNOK II.
Objednanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom
tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia
objednávkového formulára. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné
vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a
platby za objednaný tovar alebo služby. Otvorená objednávka sa pred jej
dokončením stornuje vyprázdnením obsahu nákupného košíka.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a
služieb, a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva,
ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej
dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis
neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je
odoslanie tovaru.
- Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný
e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je
potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
- Kupujúci je odoslaním objednávky povinný predávajúcemu za objednaný
tovar riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu.
- Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné. Predávajúci je viazaný
cenou uvedenou na stránke e-shopu v okamihu vzniku kúpnej zmluvy.
- Náklady na poštovné a balné sú nezávislé od hodnoty objednávky a
účtujú sa pri jednej objednávke iba raz. Ak tovar zašle predávajúci vo
viacerých balíkoch, zvýšené náklady hradí predávajúci.
- V prípade, že predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej
časť v lehote na vybavenie objednávky ani pri vynaložení maximálneho
úsilia z dôvodov vypredania tovaru u výrobcu alebo z dôvodu, že výrobca
vykonal také závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať
objednávku, prípadne z dôvodov vyššej moci, môže objednávku stornovať,
o čom kupujúceho bezodkladne informuje e-mailom. Ak kupujúci zaplatil
preddavok, tento mu je povinný vrátiť do 14 dní.
- Predávajúci má právo zrušiť objednávku, ak kupujúci v objednávke
uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť,
napríklad nesprávny e-mail alebo telefonický kontakt. Ak kupujúci zaplatil
preddavok, tento mu je povinný vrátiť do 14 dní.
- Ak je kupujúci na e-shope informovaný o akciovej ponuke predávajúceho,
je to zmluvnými stranami považované za verejný prísľub a predávajúci je
povinný taký verejný prísľub splniť, ak kupujúci podmienky akciovej
ponuky splní aj vtedy, ak sa z technických príčin do objednávky
kupujúceho informácia o akciovej ponuke neprenesie. Napr., ak je zverejnený
prísľub darčeka pri nákupe v určitej minimálnej hodnote, záväzok
predávajúceho dodať sľúbený darček platí, aj ak sa v objednávke
kupujúceho informácia o tom neobjaví. Predmetné ustanovenie o akciovej
ponuke a verejnom prísľube sa vzťahuje na všetok tovar ponúkaný
predávajúcim, ak nie je uvedené inak, nevzťahuje sa však na služby, teda
ani na predplatné „Viera do vrecka“, ak pri akciovej ponuke nie je
výslovne uvedené inak.
ČLÁNOK III.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- platba prevodom prostredníctvom internet bankingu,
- platba kartou (e-card),
- platba na dobierku pri prevzatí tovaru od kuriérskej spoločnosti, resp.
Slovenskej pošty,
- platba v hotovosti pri osobnom odbere.
- Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
- zľavu na základe členstva v Knižnom klube DON BOSCO,
- zľavu na základe uplatnenia jednorazového zľavového kupónu,
- zľavu na vybraný tovar v Totálnom výpredaji, ktorá však platí len do
vypredania zásob.
- Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
ČLÁNOK IV.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 7 pracovných dní od vzniku kúpnej zmluvy
zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola
uvedená dlhšia dodacia lehota. K času dodania tovaru je potrebné
pripočítať čas potrebný na doručenie zásielky, čo je spravidla 1 až
3 pracovné dni. Kupujúci berie na vedomie, že uvádzané termíny majú iba
orientačný charakter.
- Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodania tovaru alebo služieb a za
škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že kupujúci pri registrácii
nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil objednávkový formulár
chybne. Predávajúci nezodpovedá ani za oneskorené doručenie tovaru poštou,
či kuriérom, ani za poškodenie tovaru poštou či kuriérom, ani za
oneskorené doručenie, nedoručenie či poškodenie tovaru z dôvodu
akýchkoľvek nepredvídaných prekážok, je však povinný zjednať nápravu a
zabezpečiť kupujúcemu dodanie tovaru v náhradnom termíne čo najskôr,
alebo vrátiť kupujúcemu platbu za tovar, ak ju predávajúci od kupujúceho
prijal vopred.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich
nie je skladom, predávajúci o tom e-mailom informuje kupujúceho
s možnosťami čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad),
ktorá je zároveň aj dodacím listom.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru ku kupujúcemu prostredníctvom
Slovenskej pošty, a. s., Partizánska cesta č. 9, 975 99 Banská Bystrica
alebo GLS Slovakia s. r. o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, prípadne
si kupujúci môže prevziať objednaný tovar osobne na adrese Kníhkupectvo
DON BOSCO, Miletičova 7, 821 08 Bratislava, v pracovné dni od 08:00
do 16:30.
- K osobnému odberu bude kupujúci vyzvaný prostredníctvom SMS alebo
e-mailu podľa údajov vyplnených v objednávke.
- Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný,
kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej
lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne
dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané
v objednávke.
- Tovar je pri doprave bezpečne zabalený proti poškodeniu. Pri preberaní
tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzicky neporušenosť a kompletnosť
zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo narušená
uvoľnením lepiacich pások alebo iným spôsobom, ktorý nevylučuje možnosť
neoprávneného vniknutia do zásielky a úbytku množstva, je kupujúci
povinný požadovať od vydávajúceho pracovníka Slovenskej pošty, a. s.,
resp. pracovníka kuriérskej služby kontrolu hmotnosti zásielky alebo
zásielku neprevziať a najneskôr do 24 hodín o tomto informovať
predávajúceho.
ČLÁNOK V.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať neporušenosť obalu, resp. aj samotný tovar pri jeho
preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a
v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty
k tovaru ako napríklad faktúru za tovar.
ČLÁNOK VI.
Záručná doba a reklamácie
- Záruku na tovar predávajúci poskytuje podľa všeobecne záväzných
právnych predpisov. Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína
plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
- Poskytnutá záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré boli spôsobené
neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore
s jeho účelom alebo návodom, nesprávnou voľbou veľkosti úmyselným aj
neúmyselným mechanickým poškodením, nedostatočnou alebo nevhodnou
údržbou, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar
vyrobený alebo prirodzeným opotrebovaním.
- Ku každému tovaru zakúpenému u predávajúceho je pri jeho dodaní
kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži
zároveň ako záručný doklad.
- Reklamovať je možné len tovar zakúpený u predávajúceho a úplne
zaplatený.
- Kupujúci si môže uplatniť reklamáciu:
- osobne na adrese Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7, Bratislava
v pracovné dni od 9:00 do 16:00.
- odoslaním reklamovaného tovaru spolu s reklamačným listom poštou na
adresu predávajúceho Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7, 821
08 Bratislava.
- Postup reklamácie a spôsob odstránenia vád tovaru rieši Reklamačný
poriadok, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných
obchodných podmienok.
ČLÁNOK VII.
Vrátenie tovaru, odstúpenie od zmluvy
- V zmysle ustanovenia §7 zákona o ochrane spotrebiteľa č. 102/2014 Z.
z. má kupujúci právo od uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do
14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby
písomné oznámenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy a zakúpený tovar
boli predávajúcemu doručené v uvedenej lehote.
- V prípade, že spotrebiteľ chce právo využiť. Je povinný písomné
odstúpenie od zmluvy podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň
lehoty na adresu Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7, 821 08 Bratislava
alebo zaslaním e-mailu na adresu reklamacie@donbosco.sk.
Spotrebiteľ má povinnosť po oznámení a odstúpení od zmluvy doručiť
alebo zaslať predmet kúpnej zmluvy spolu so všetkou dokumentáciou (napr.
originálom faktúry, inou dokumentáciou k tovaru,…) avšak najneskôr do
14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 zákona 102/2014 Z. z.). Kupujúci
musí vrátiť tovar nepoškodený, bez známok opotrebenia a v nepoškodenom
pôvodnom obale.
- Kupujúci je v prípade vrátenia tovaru povinný tento zaslať formou
bežného alebo obchodného balíka. Kupujúcim je odporúčané aby si
vytvorili fotokópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú
zásielku. Tovar odoslaný na dobierku nebude predávajúcim prevzatý, ale
naopak bude kupujúcemu vrátený na jeho náklady späť.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Predávajúci vrátený tovar skontroluje. Pokiaľ bol tovar vrátený
nepoškodený a neopotrebovaný, vráti predávajúci kupujúcemu zaplatenú
kúpnu cenu tovaru v lehote do 14 dní od odstúpenia kupujúceho od zmluvy a
doručenia vráteného tovaru alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru
späť predávajúcemu. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu cenu
zaplatenú za tovar prevodom na účet kupujúceho, vrátane nákladov, ktoré
kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ako aj všetky
platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti
s ňou. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa
predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej
platbe. Kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť na inom spôsobe platby,
ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
poplatky. Pokiaľ by bol vrátený tovar akokoľvek poškodený či
opotrebovaný, vyhradzuje si predávajúci právo na náhradu škody, ktorú je
oprávnený započítať oproti kúpnej cene. To neplatí, ak bol tovar
vrátený z dôvodu, že mal vady, na ktoré sa vzťahuje záruka.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré
sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z. z.:
- predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale a predaj
periodickej tlače,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak zákazník tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu
stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť
z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný
obal bol po dodaní porušený, napr. tovar textilného charakteru.
ČLÁNOK VIII.
Ochrana osobných údajov
Osobné údaje sú spracovávané v súlade s Nariadením Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679. Viac informácií nájdete v sekcii Ochrana osobných údajov.
ČLÁNOK IX.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto Všeobecné
obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho
upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny Všeobecných obchodných podmienok
alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom
tých Všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente
odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej
stránke predávajúceho.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú
aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci prehlasuje, že si prečítal Všeobecné
obchodné podmienky ako aj Reklamačné podmienky.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k nielen
na internetovej stránke www.donbosco.sk,
ale sú k dispozícií aj v sídle spoločnosti k nahliadnutiu
kupujúcim.
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou
o nápravu (e-mailom na pre.vas@donbosco.sk), ak
nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci
odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej
odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona
391/2015 Z. z. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12
Zákona 391/2015 Z. z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná
inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná
v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárstva SR, pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý
z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa
obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne
riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá
je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach
ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa
príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č.
250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č.
22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných
súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. septembra 2017
Podmienky členstva v Knižnom klube DON BOSCO
Knižný klub DON BOSCO prevádzkuje Vydavateľstvo DON BOSCO, Miletičova 7,
821 08 Bratislava, IČO: 50434870, IČ DPH: SK2120339782.
Prihlásenie sa do Knižného klubu DON BOSCO a podmienky členstva:
- Členom Knižného klubu DON BOSCO sa môže stať každý, kto súhlasí
s podmienkami členstva a vykoná online elektronickú registráciu na www.donbosco.sk. Prihlášku do knižného
klubu je možné vyplniť aj na základe formulára v reklamných materiáloch
Vydavateľstva DON BOSCO. Žiadna iná forma registrácie nie je možná. Člen
Knižného klubu DON BOSCO, ktorý sa registroval formou vyplnenia formulára
v reklamných materiáloch zároveň súhlasí, že mu bude zriadené konto na
www.donbosco.sk a mailom zaslané
prihlasovacie údaje. Podmienkou členstva v Knižnom klube DON BOSCO je
vyplnenie všetkých nasledovných údajov: Krstné meno, Priezvisko, E-mail,
Ulica, PSČ, Mesto, Krajina, Telefónne/Mobilné číslo. Členstvo je
dobrovoľné a bezplatné. Vydavateľstvo DON BOSCO si vyhradzuje právo
schvaľovať registrácie (napr. pri porušení podmienok členstva, uvedení
nesprávnych, resp. klamlivých údajov a pod.).
- Každý člen pri elektronickej registrácii vyplní prihlasovacie údaje
(login a heslo) určené na opakované prihlasovanie do klubu.
- O prijatí do Knižného klubu DON BOSCO je člen informovaný na
e-mailovú adresu uvedenú pri registrácii.
- V prípade zmeny osobných údajov, ktoré člen vyplnil v elektronickej
registrácii, treba túto zmenu nahlásiť na kniznyklub@donbosco.sk.
- Jedna osoba sa môže registrovať len raz, nie je možné viacnásobné
členstvo.
- Vyplnením prihlasovacieho formulára alebo elektronickou registráciou
prihlášky člen Knižného klubu DON BOSCO súhlasí s podmienkami členstva
a vyhlasuje, že sa s nimi oboznámil.
- Zľavy pre členov Knižného klubu DON BOSCO sú platné len pri zadaní
elektronických objednávok v internetovom obchode www.donbosco.sk. Objednávky realizované
telefonicky, poštou, osobne budú realizované v bežných predajných
cenách.
- Udelený súhlas s registráciou je člen klubu oprávnený kedykoľvek a
bez uvedenia dôvodu odvolať zaslaním písomnej žiadosti poštou na adresu
vydavateľstva alebo mailom na kniznyklub@donbosco.sk.
- Vydavateľstvo DON BOSCO si vyhradzuje právo ukončiť fungovanie
Knižného klubu DON BOSCO ako aj právo na zmenu podmienok.
- Uvedené podmienky členstva v Knižnom Klube DON BOSCO sú platné od
zverejnenia na www.donbosco.sk.